Publikováno: 05.09.2016 10:30
(10 hlasů, průměr: 4.0 z 5)

Týká se vás elektronická evidence tržeb? Nezapomeňte si během září zažádat o autentizační údaje!

Začátek evidence pro 1. fází začíná už 1. prosince 2016. Od prvního září si však všichni, kterých se tento krok týká, musí zažádat o autentizační údaje. Tento krok je pro EET zásadní, proto ho nenechávejte na poslední chvíli.
Příchod elektronické evidence tržeb se neúprosně blíží. Proto je nutné se na něj řádně připravit. První fáze začíná 1. prosince a týká se všech podnikatelů ve stravovacích a ubytovacích službách. Pokud se tedy tento případ týká i vás, nezapomeňte si s předstihem zažádat o tzv. autentizační údaje.


Koho se týká 1. fáze EET? Pozor, je zde výjimka!

Jak jsme již zmiňovali výše, 1. fáze EET se týká stravovacích a ubytovacích služeb, které nesou kódové označení CZ-NACE 55 a 56. Pojďme si však ukázat, které konkrétní provozovny sem opravdu patří, jelikož ministerstvo přišlo s výjimkou.


Ubytování - CZ NACE 55:

  • hotely,
  • hostely,
  • motely,
  • apartmány,
  • byty a bungalovy,
  • dětské a prázdninové tábory,
  • chaty a sruby bez úklidových služeb,
  • horské chaty.
Stručně řečeno, jedná se o všechny objekty poskytující krátkodobý typ ubytování. Výjimkou je však časově delší (dočasné) ubytování studentů nebo například pracovníků.

Stravovací služby a pohotostinství - CZ NACE 56:

  • restaurace,
  • bistra,
  • fast foody,
  • hostince,
  • kavárny,
  • cukrárny,
  • mobilní stravovací zařízení,
  • cateringové služby.
Jedná se jednoduše o stravovací služby, které produkují jídla k okamžité spotřebě.

Avšak pozor, patří sem pouze zařízení, které svým zákazníkům nabízí zázemí v podobě židlí a stolů. Stánkový prodej bez zázemí tedy dostal odklad a první fáze EET se ho netýká!


Co to jsou autentizační údaje pro EET? A k čemu slouží?

Jedná se o prvotní a povinnou registraci do EET. Za pomoci těchto údajů se budete moci přihlásit do webové aplikace Elektronická evidence tržeb. Po prvním přihlášení budete vyzváni, abyste vyplnili povinné údaje o všech vašich aktivních provozovnách. Po vyplnění můžete získat digitální certifikát, za jehož pomoci je vás Finanční správa schopna identifikovat. Obdržený certifikát musíte nainstalovat do pokladního zařízení, v rámci kterého bude prováděna evidence tržeb.
Vypadá to příliš složitě? Nemějte obavy! Měsíc před ostrým spuštěním, tedy od 1. listopadu, bude probíhat testovací provoz. Během něj si můžete vše vyzkoušet.

Jak si zažádat o autentizační údaje pro EET?

Pro získání autentizačních údajů máte dvě možnosti. Tou první je podání žádosti osobně, a to na finančním úřadě. Druhou a mnohem jednodušší variantou je pak online žádost prostřednictvím Daňového portálu. Odkaz na online žádost najdete přímo zde. Údaje vám pak dorazí do vaší datové schránky, za pomoci které se i přihlásíte.




Zdroj:
Selected by freepik

Líbil se vám náš článek? Podělte se o něj s ostatními